Jak se pastelky učily kreslit
|
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji grafomotorických schopností – nácviku kreslení jako předpokladu pro úspěšné psaní. Učení je nenásilné – děti nácvikem jednotlivých grafomotorických prvků provázejí pohádkové postavičky – Pastelky.Z neživých pastelek se tak trochu staly pohádkové bytosti. Samy kreslí, a dokonce rozpráví s malým človíčkem, který je vlastně oživuje. Takového človíčka, vehementně se snažícího o výtvarný projev na všech možných i nemožných místech, máte zřejmě doma či ve svém blízkém okolí. Pokreslené jsou noviny, časopisy, nábytek… Až si občas říkáte, co si s tím malým malířem počít. |
|
cena: 126 Kč |
64 stran |
nakladatelství: EDIKA |
Učíme se písmena
|

Pracovní sešit obsahuje čtyři druhy písmen s obrázky, motivační básničky s obrázky a vystřihovací figurku kocoura Sama. |
|
běžná cena: 45 Kč |
|
nakladatelství: Nová škola |
|
Kniha Rozvoj grafomotoriky osloví řadu čtenářů, zajímajících se o vývoj dítěte, jeho výchovu a vzdělávání. Její odborná úroveň a současně srozumitelné, čtivé zpracování jistě zaujme nejen pedagogy v mateřských a základních školách, pracovníky pedagogicko-psychologického poradenství, ale i blízké (rodiče, prarodiče…) dětí, které rády kreslí nebo se s kreslením potýkají. My, kteří známe předchozí publikace Jiřiny Bednářové, zaměřené na grafomotoriku – Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře – můžeme očekávat, že opět získáme mnoho nových užitečných informací o tom, jak rozvíjet kreslířské dovednosti, jak připravit dítě na psaní. Tato kniha má však ještě jednu autorku: Vlastu Šmardovou, zkušenou dětskou psycholožku s dlouholetou poradenskou praxí, která poskytla pomoc mnoha rodičům dětí předškolního i školního věku. Pomohla řešit hodně dětských trápení. Právě spojení sil psychologa, pedagoga a malíře – ilustrátora Richarda Šmardy – vedlo k vytvoření této publikace, v níž se dozvíme nejen jak rozvíjet dětskou kresbu, ale také jak se dětská kresba vyvíjí a jaké jsou zákonitosti tohoto vývoje, jaký význam má pro rozvoj osobnosti dítěte. Mnohdy si neuvědomujeme, co vše o dítěti jeho kresba vypovídá, jak nám může schopnost rozumět kresbě pomoci pochopit dítě, a tedy mu i pomoci. Vyzbrojeni základními odbornými informacemi budeme dále dobře pracovat na rozvíjení hrubé a jemné motoriky, které jsou předpokladem grafomotorických dovedností dítěte.
Publikace tvoří s pracovními listy Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. |
|
běžná cena: 139Kč |
80 stran |
nakladatelství: Computer press |
|
Učební pomůcka pro alternativní výuku psaní volně navazující na učební pomůcku První čtení.
Je určena dětem s mentálním postižením, lze ji však využít u všech dětí s grafomotorickými potížemi.
Jedná se o soubor pracovních listů s metodickými pokyny a speciálně pedagogickými diagnostickými postupy pro stanovení aktuální úrovně grafomotorických dovedností. |
|
běžná cena: 162 Kč |
stran: 52 |
nakladatel: Parta |
Zajímavá pomůcka pro prvňáčky
|
Pevná tabulka formátu A4 pro nácvik psaní na kterou dítě může opakovaně trénovat psací podobu písmen. Na tabulce jsou předtištěny nejen psací podoby písmen, ale i čárky správných sklonů. Na tabulku lze psát obyčejnou tužkou, nebo mazatelným fixem. |
|